کد خبر: ۱۹۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
شاخص کل بورس امروز با افزایش چشمگیر ۲۹ هزار و ۶۰۸ واحدی به یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد رسید و امروز سهامدارن در اولین روز هفته با تابلوی سبز بورس مواجه شدند.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، امروز شنبه ( ۹ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با افزایش ۲۹ هزار و ۶۰۸ واحدی به یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد رسید. و امروز سهامدارن در اولین روز هفته با تابلوی سبز بورس مواجه شدند.

شاخص کل (هم‌وزن) نیز مثبت بود و با ۶ هزار و ۳۸۲ واحد کاهش به ۳۲۵ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۰۸ هزار و ۱۴۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، فملی، فارس، پارس، پارسان، تاپیکو و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای کگاز، پکرمان، ثاباد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.  

امروز شاخص فرابورس با افزایش حدود ۳۲۰ واحدی به حدود ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۱۱ هزار و ۵۳۰معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان بود.

امروز نمادهای آریا، زاگرس، صبا، بپاس، شاوان،شراز و ارفع بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای کوثر، اپرداز و بنو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.  

به نظر می رسد، صحبت‌های وزیر اقتصاد و معاون اقتصادی رئیس جمهور برای حمایت از بازار سرمایه و همچنین تصمیم هیات دولت به الحاق مصوبه ۱۰ بندی ستاد اقتصادی در چند روز اخیر سبب شده که بورس به این تصمیم‌ها واکنش مثبت نشان دهد.

همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین، آخرین قیمت ۳۴۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها امروز در حدود ۱۱۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «بکاب»، «فولاد»، «خودرو»، «فملی»، «خساپا»، «خپارس» و «فاذر» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «مدیریت»، «فجهان»، «کرمان»، «صبا»، «آریا» و «گدنا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۲۷۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۵درصد یعنی هزار و ۹۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «هتل و رستوران» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «وکبهمن» و «شپدیس» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «میدکو»، «پاکشو» و «شبندر» معطوف بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار